Vaalipäällikkö Pirkanmaalle

05.09.2024

Vihreät etsii Pirkanmaalle reipasta ja taitavaa vaalipäällikköä määräaikaiseen tehtävään toteuttamaan kunta- ja aluevaalikampanjoita kevään 2025 vaaleissa Tampereella ja Pirkanmaan alueella.

Vaalipäällikkö toteuttaa kunta- ja aluevaalikampanjaa yhdessä Tampereen Vihreiden ja Pirkanmaan Vihreän piirijärjestön toimijoiden kanssa. Tehtävässä pääset politiikan ja vaikuttamisen näköalapaikoille, ja muuttamaan Pirkanmaata vihreämmäksi! Työtä tehdään yhdessä Vihreiden luottamustoimijoiden, työntekijöiden kanssa sekä vapaaehtoisten kanssa.

Vaalipäällikön tehtäviin kuuluu

• kunta- ja aluevaalikampanjoiden valmistelu, koordinointi sekä raportointi
  • vaalityöryhmien työhön osallistuminen
  • ehdokasvalinnan valmistelu
  • tapahtumien ja kampanjatoimien suunnittelu ja koordinointi
  • vapaaehtoistyön koordinointi ja vapaaehtoisten tukeminen
  • ehdokkaiden ja vapaaehtoisten koulutustilaisuuksien suunnittelu ja toteutukseen osallistuminen
  • yhteydenpito ehdokkaisiin ja vapaaehtoistoimijoihin
  • monipuolisia viestinnän tehtäviä
  • vaalibudjetin seuranta yhdessä toiminnanjohtajan kanssa.

Työntekijältä edellytämme käytännössä osoitettua kykyä hankesuunnitteluun ja -hallintaan, hyviä organisointitaitoja. Työssä tarvitaan osaamista ja näkemystä nykyaikaisesta ja raikkaasta viestinnästä sosiaalisen median eri kanavissa sekä sisäisen viestinnän ymmärrystä. Työ edellyttää itsenäistä ja positiivista työotetta, taitoa saada myös vapaaehtoiset innostumaan ja kykyä pitää pää kylmänä yllättävissäkin käänteissä. Koska työhön kuuluu myös budjettiseurantaa, edellytämme jämäkkää otetta talousasioihin. Hakijoilta edellytämme Vihreää arvomaailmaa, vaikka puoluetoiminta olisikin uutta.

Eduksi katsomme kokemuksen kampanjoista, järjestötoiminnasta, tapahtumajärjestämisestä, vapaaehtoisten rekrytoinnista, motivoinnista ja johtamisesta, kouluttamisesta ja koulutussuunnittelusta sekä Vihreän politiikan tuntemuksen. Arvostamme myös Pirkanmaan alueen paikallistuntemusta.

Työsuhde on määräaikainen 15.10.2024-15.5.2025 (kunta- ja aluevaalipäivä 13.4.2025) tai aloitus sopimuksen mukaan. Työaika on 35 tuntia viikossa ja palkka 2760,07 €/kk + kokemuslisät Vihreiden palkkausjärjestelmän mukaisesti. Työnantajana toimii Vihreä liitto r.p.

Tarjoamme monipuolisen työn, johon työntekijä voi itse vaikuttaa. Koska työtä tehdään vapaaehtoisten kanssa, työaikoihin kuuluu iltoja ja viikonloppuja. Muuten työajat ovat erittäin joustavat ja työtä voi tehdä osittain myös etänä. Työpaikka on Vihreiden toimisto Kehräsaaressa Tampereen keskustassa.

Onko tämä sinun paikkasi? Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään perjantaina 20.9.2024 osoitteeseen hakemus@vihreat.fi. Otsikoi viestisi “Tampereen ja Pirkanmaan vaalipäällikkö”, ja laita asiakirjat sähköpostin liitteeksi pdf-muodossa, tiedostonimissä sukunimesi ensin. Arvostamme hakemuksissa näkemyksiä Vihreiden näköisestä kampanjoinnista, joten tuothan kokemuksesi ja osaamisesi lisäksi lyhyesti esiin visiosi erinomaisesta vaalikampanjasta.

Lisätietoja tehtävästä antaa Kaisu Keisala-Kaseja, toiminnanjohtaja kaisu.keisala-kaseja@vihreat.fi, p. 050 499 9105. Soittoajat ma 9.9. klo 10-12, ti 10.9. klo 16-18 ja ke 18.9. 11-13.